Alleen God kan ons van het lijden redden

In het leven worden veel mensen met veel moeilijkheden en pijnen geconfronteerd. Sommige mensen lijden onder het harde leven; sommige mensen lijden onder de mislukking van hun werk; sommige mensen lijden onder de mislukking van het huwelijk; sommige mensen lijden aan ziekten … Veel mensen voelen zich zwak, verward en hulpeloos omdat ze deze pijnen niet kunnen verdragen. Waarom is het leven zo pijnlijk? Hoe kunnen we van deze pijnen afkomen?

De Heer Jezus zei: “Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven” (MATTHEÜS 11:28). (kijk naar: bemoediging bijbel)
God zegt: “Het is niet omdat Gods daden te zeer verborgen zijn, of omdat Gods plan nog moet worden gerealiseerd, maar omdat het hart en de geest van de mens te ver bij God vandaan zijn. … God verliest de mens die Hij oorspronkelijk heeft geschapen en de mens verliest de wortel van zijn oorsprong. Dit is het verdriet van deze mensheid.” “Als je vermoeid bent en als je iets begint te voelen van de troosteloze verlatenheid van deze wereld, wees dan niet verloren, huil dan niet. Almachtige God, de Wachter, zal je komst op elk moment omarmen. Hij houdt aan je zijde de wacht, Hij wacht tot je omkeert en terugkeert. Hij wacht op de dag dat je plotseling je geheugen terugkrijgt: wanneer je beseft dat je van God kwam, dat je op een of ander moment je richting kwijtraakte, en op een of ander moment je bewustzijn op de weg verloor, en op een of ander moment een ‘vader’ verkreeg; wanneer je bovendien beseft dat de Almachtige altijd de wacht heeft gehouden en daar heel, heel lang gewacht heeft op je terugkeer.” “Als iemand geen God heeft, als hij Hem niet kan zien, als iemand Gods soevereiniteit niet duidelijk kan herkennen, dan is elke dag betekenisloos, waardeloos, ellendig. Waar iemand ook is, wat zijn werk ook is, zijn middelen van bestaan en het nastreven van zijn doelen brengen hem niets dan eindeloos hartzeer en uitzichtloos lijden, zo erg dat hij het niet verdragen kan om terug te kijken. Alleen als iemand de soevereiniteit van de Schepper accepteert, zich onderwerpt aan Zijn orkestraties en bepalingen en een waar mensenleven zoekt, zal iemand langzamerhand bevrijd worden van alle hartzeer en lijden en alle leegte van het leven van zich afschudden.
Ons leven komt van God, als we Gods voorziening voor ons leven verlaten, zullen we ons met al onze eigen inspanningen, alleen maar pijnlijker voelen. Alleen de waarheid kan mensen bevrijden van het lijden van Satan. Alleen als we de waarheid van God ontvangen en onder Gods gezag leven, kunnen we echt gelukkig zijn.

Laten we samen genieten van christelijke film: ‘Langverwacht geluk’ Het ware getuigenis van een christen (NL ondertiteling)

Teneinde genoeg geld te verdienen om een goed leven te kunnen leiden, werken Ding Ruilin en haar man keihard om een bedrijfje te kunnen beheren. Maar dankzij de uitbuiting en de misbruikpraktijken van de CCP-overheid blijven ze zwaar in de schulden zitten en worden ze gedwongen in het buitenland te gaan werken. Om extra geld te verdienen neemt Ding Ruilin twee banen aan. De zware last van haar werk en de onverschilligheid van de mensen om haar heen doen haar beseffen dat het leven voor geld slechts tot pijn en uitzichtloosheid leidt. In deze periode van lijden en verwarring komt ze Lin Zhixin tegen, een klasgenote van de middelbare school. Tijdens hun gesprekken begint Ding Ruilin in te zien dat Lin Zhixin diepe inzichten heeft verworven door haar geloof in God. In de aanwezigheid van God ervaart ze spirituele rust en geluk en leeft ze een ontspannen en moeiteloos leven. Daardoor ontstaat bij Ding Ruilin de behoefte om ook in God te gaan geloven. Om nog meer geld te verdienen nemen Ding Ruilin en haar man kort daarna een restaurant over, maar als gevolg van haar langdurige vermoeidheid wordt Ding Ruilin uiteindelijk ernstig ziek en ze loopt daardoor het risico verlamd te raken. Door de beproevingen van haar ziekte begint Ding Ruilin na te denken over haar leven. Waar zou een mens voor moeten leven? Moet je je leven echt opofferen aan rijkdom en beroemdheid? Is dat het wel waard? Kan geld iemand helpen om leegheid en ellende te ontvluchten? Kan het mensen behoeden voor de dood? Dankzij de gesprekken met haar zusters over het woord van God is Ding Ruilin goed in staat om de antwoorden te vinden op deze levensvragen. Ze ontdekt nu wat het belangrijkste is om na te streven in het leven en eindelijk ervaart ze spirituele bevrijding. Dankzij het pad dat Gods woord haar wijst, vindt Ding Ruilin eindelijk geluk in het leven…

Terug naar de startpagina: Het evangelie van Jezus Christus

♬ .•*¨*•.¸¸ ♪.•*¨*•.¸¸♬.•*¨*•.¸¸♪.•*¨*•.¸¸ ♪.•*¨*•.¸¸♬.•*¨*•.¸¸♪.•*¨*•.¸¸♬

Gerelateerde aanbevelingen: Laten we samen genieten van Christelijke muziek ‘God zoekt je hart en je geest’ (Dutch subtitles)

Plaats een reactie